Керівники центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги з усієї України обговорили пріоритети розвитку системи БПД

Деталі
Дата публікації: Вівторок, 03 грудня 2019, 16:54
Share

1Директори Регіонального та місцевих центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги Миколаївської області взяли участь у підсумковій стратегічній сесії керівного складу системи БПД.

 Протягом останнього місяця в правових клубах  PRAVOKATOR відбулися регіональні стратегічні сесії, на яких фахівці системи генерували плани роботи на 2020 рік.

2

На підсумковій стратегічній сесії у Києві представники утворених робочих груп представили 7 варіантів напрямів діяльності системи БПД на регіональному рівні. Ці напрацювання стануть основою формуванням плану розвитку системи БПД кожної області з урахуванням місцевої специфіки.

Серед пріоритетних напрямків – якість. На додаток до стандартів якості БПД мають з’явитися сучасні механізми, які гарантуватимуть належні правові послуги. Серед них – запровадження інструменту «peer review» для оцінки роботи юристів. Акцентовано увагу  також на покращенні доступності правової допомоги. Вона має надаватися на максимально ранній стадії виникнення потреби. Для громадян мають бути забезпечені сучасні сервіси та інклюзивність. У планах розвитку – залучення широкої мережі волонтерів, які стануть амбасадорами системи БПД. Зокрема, земельних та сімейних радників.

3

Кожна команда, яка представляла свої напрацювання, наголосила на необхідності впровадження IT-рішень для надання безоплатної правової допомоги дистанційно.

Система безоплатної правової допомоги продовжить працювати над альтернативними правовими механізмами. Це розвиток досудових механізмів врегулювання спорів та медіації, реалізація програми відновного правосуддя. Крім того, наголошено на необхідності створення комплексів центрів, де надаватиметься не лише правова, а й медична, психологічна, соціальна та інші допомоги.

4

Одним із завдань Програми діяльності Уряду є юридичний захист для людини, яка опинилась у складній життєвій ситуації. Для цього мають бути забезпечені якісні, доступні та зручні сервіси безоплатної правової допомоги. Крім того, ефективна система доступу громадян до правової інформації має допомагати їм уникати правових помилок.

Критеріями досягнення цієї мети є підвищення обізнаності про можливість отримати безоплатну правову допомогу. Не менше 50% українців мають знати про існування системи БПД, які послуги можна отримати. І щонайменше 75% клієнтів мають бути задоволені якістю правових послуг.